Ședință a Consiliului de Acreditare

Ședință a Consiliului de Acreditare

Astăzi 24.12.2024 în incinta sediului MOLDAC a avut loc ședința Consiliului de Acreditare, în cadrul căreia au fost discutate și adoptate o serie de modificări și actualizări esențiale ce vizează domeniul acreditării din Republica Moldova.
Ședința a fost deschisă de către Directorul MOLDAC, care a oferit un mesaj de bun venit și a prezentat informația referitor la activitatea MOLDAC în perioada anului 2024 și planurile de activitate pentru 2025.

Un punct important pe ordinea de zi a fost informarea privind actualizarea componenței nominale a Consiliului de Acreditare, precum și alegerea, prin vot deschis, a Vicepreședintelui Consiliului de Acreditare. În calitate de Vicepreședinte a fost ales dl Anatolie GUZUN (Șef direcție evaluarea conformității produselor, ANRCETI).

Un alt subiect major a fost avizarea și aprobarea modificărilor operate în documentele MOLDAC, care reflectă actualizările din cadrul organizațiilor internaționale de acreditare EA, ILAC și IAF. Printre proiectele avizate de către Consiliul de Acreditare au fost:
• Politicile MOLDAC, cod PM, ediția 20
• Subdomeniile metrologice pentru laboratoarele de etalonare (Anexa la P-02, cod PM-A-1.1, ed.4)
• Regulile de Acreditare, cod RA, ediția 22
• Lista mapelor de documente pentru OEC (Anexa 2 la RA, ed.8)

Discuții și propuneri suplimentare
În cadrul ședinței, a fost discutată activitatea anuală a MOLDAC, evidențiind realizările semnificative și progresele înregistrate în domeniul acreditării. MOLDAC și-a reafirmat angajamentul față de cerințele europene și internaționale, consolidându-și poziția ca un factor esențial în asigurarea calității și transparenței în domeniul acreditării din Republica Moldova.

MOLDAC contribuie activ la dezvoltarea domeniului de acreditare în Republica Moldova și își reafirmă angajamentul față de cerințele europene și internaționale.

Share this post